İçeriğe geç

Garantili Ürün Tamir Edilmezse Ne Olur

Garanti tamir süresi 30 günü geçerse ne olur?

Ürünün onarımı için gereken azami sürenin aşıldığı hallerde tüketici, ürünün ücretsiz veya bedelsiz olarak yenisiyle değiştirilmesini talep edebilir. Tüketicinin bu talepleri karşısında satıcı, dağıtıcı, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı tüketiciye karşı bir zincirleme sorumluluk taşır.

Bir ürün kaç defa garantiye giderse yenisi verilir?

Garanti süresi içerisinde aynı arızanın iki kez veya farklı bir arızanın dört kez meydana gelmesi durumunda cihaz ücretsiz olarak değiştirilir.

Garantisi devam eden üründen servis ücreti alınır mı?

Garanti süresi içerisinde ürün, malzeme, işçilik veya montaj hatalarından dolayı arızalanırsa işçilik, parça veya diğer masraflar dahil olmak üzere ücretsiz olarak tamir edilir.

Yasal onarım süresi kaç gün?

Binek otomobiller, kamyonetler, motosikletler, ATV’ler, motosikletler, scooter’lar, deniz motosikletleri, yatlar, kar motosikletleri ve çekme karavanlar için azami onarım süresi 45 iş günü, diğer tüm mallar için ise 20 iş günüdür.

Serviste ürün 20 iş günü doldu ne yapmalıyım?

Tüketicilerin, hizmet kapsamında onarılan ürünler 20. iş gününde teslim edilmezse Tüketiciyi Koruma Yasası kapsamında belirli hakları vardır. Ürününüzün onarım süresi 20 iş gününü aşarsa, tüketici olarak aşağıdaki haklara sahipsiniz: Ürün için geri ödeme talebinde bulunabilirsiniz.

Azami tamir süresi ne kadar?

Azami onarım süresi, garanti kapsamındaki ürünleri onarmak için servise tanınan azami süredir. Türkiye’de genellikle 20 iş günü olarak belirlenen bu süre, onarım sürecinin gecikmeden tamamlanmasını sağlamak içindir.

Bir cihaz kaç defa servise giderse değişir?

Cihazınız aynı arızadan dolayı üst üste üç kez çalışmaz hale gelirse yeni cihaz talep etme veya para iadesi alma hakkınız bulunmaktadır ancak ürününüz çeşitli sebeplerden dolayı çalışmaz hale geldiği için yapabileceğiniz bir şey yoktur.

20 iş günü cumartesi dahil mi?

Hizmetin cumartesi günleri mevcut olup olmamasına bakılmaksızın, cumartesi günleri 20 iş günü olarak sayılır. Hizmetin cumartesi günleri personel çalıştırıp çalıştırmaması tüketiciye değil, hizmete bağlıdır. Sadece tatiller ve pazarlar 20 iş günü sayısına dahil değildir.

Tüketici hakları nelerdir kısaca?

Temel ve evrensel tüketici hakları maddeleri nelerdir? Temel ihtiyaçların karşılanması hakkı Sağlık ve güvenliğin korunması hakkı Ekonomik çıkarların korunması hakkı Bilgi edinme hakkı, eğitim hakkı Tazminat hakkı Temsil hakkı (duyulma hakkı) Sağlıklı bir çevrede yaşama hakkı.

Garanti kapsamında ürün değişimi kaç gün sürer?

Bu süre genellikle 20 İŞ GÜNÜ olarak belirlenir. Yetkili servis tüketiciye ürünün tamir edilemeyeceğini bildirirse aşağıdaki haklarınızı kullanabilirsiniz. Tüketici ürünün iadesini talep edebilir. Tüketici kusura uygun bir iade talep edebilir.

Servis gelmezse ne olur?

Okuyucumuza göre, işveren temelde fayda sağlama yükümlülüğünü yerine getiriyor, ancak okuyucumuzun faydalardan yararlanmasına izin vermiyor. İşverenin bu yaklaşımı haklı çıkaracak kesinlikle istisnai durumlar olmadığı sürece, okuyucumuz haklı bir sebepten dolayı bildirimsiz fesih hakkını kullanarak iş ilişkisini sonlandırabilir.

Yetkili serviste arıza tespiti ücretli mi?

Yetkili servisler genellikle arıza tespiti için ücret talep ederler.

Tüketicinin ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın azami tamir süresi kaç iş günüdür?

Tüketicinin, malın ücretsiz onarımı veya ayıpsız benzeri ile değiştirilmesi haklarından birini seçmesi halinde, bu talebin en geç otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı gayrimenkullerde ise malın satıcı, üretici veya ithalatçıya iletildiği tarihten itibaren altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur.

Ayıplı malı nereye şikayet ederim?

ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Merkezi”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.

Yetkili servis nereye şikayet edilir?

“Garanti Belgesi Yönetmeliği” ve “Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği”nde Değişiklik 5.11.

Garanti süresi geçerse ne olur?

Garanti süresi dolduktan sonra, üretici veya yeni ithalatçı, ürünün kullanım ömrü boyunca bakım ve onarım hizmetlerini sağlamak zorundadır.” Düzenleme var.

Gelmeyen servis nereye şikayet edilir?

Yetkili servislerin şikayette bulunabileceği çeşitli kurumlar vardır. Bakanlıklar ve belediyeler: Ticaret Bakanlığı: Tüketicileri korumak ve haksız ticari uygulamaları önlemekle yetkilidir. Belediyeler: Yerel yönetimler tüketici şikayetlerini alır ve bunları ilgili makamlara iletir.

20 iş günü cumartesi dahil mi?

Hizmetin cumartesi günleri mevcut olup olmamasına bakılmaksızın, cumartesi günleri 20 iş günü olarak sayılır. Hizmetin cumartesi günleri personel çalıştırıp çalıştırmaması tüketiciye değil, hizmete bağlıdır. Sadece tatiller ve pazarlar 20 iş günü sayısına dahil değildir.

Servis gelmezse ne olur?

Okuyucumuza göre, işveren temelde fayda sağlama yükümlülüğünü yerine getiriyor, ancak okuyucumuzun faydalardan yararlanmasına izin vermiyor. İşverenin bu yaklaşımı haklı çıkaracak kesinlikle istisnai durumlar olmadığı sürece, okuyucumuz haklı bir sebepten dolayı bildirimsiz fesih hakkını kullanarak iş ilişkisini sonlandırabilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

bursa escort şişli escort ankara escort